Klantverhaal: Stadium Status

Ontdek de reis achter het logo-ontwerp van Stadium Status. Hoe een geweldige filosofie omgezet werd in een betekenisvol merk.

Filosofie

Stadium Status, is een merk dat geïnspireerd is op grootse architectuur, kleurrijke artistieke kunst en de essentie van de jaren 90’. Het mooie van dit project was dat oprichter Olivier Baptista al een superscherpe filosofie had.

Ik droomde van een kledinglijn die symbool stond voor de reis van een jong talent dat zich ontwikkelt tot een topspeler die volle stadions overwint.

Deze filosofie is niet alleen toepasbaar op sport, maar op iedereen die zijn eigen weg naar succes en persoonlijke overwinningen bewandelt.

Ready, set, go

Stadium Status klopte bij Frissen Ideeën aan om deze bijzondere filosofie te vertalen naar een krachtig merk. Het vertrekpunt van de samenwerking begint bij Frissen Ideeën altijd met het in kaart brengen van verschillende invalshoeken die het merk kunnen dragen, zoals de filosofie of kernwaarden van de onderneming, de doelgroep, het marktlandschap en de waardepropositie. We hebben diverse workshops ontwikkeld om deze informatie boven tafel te krijgen. Bij Stadium Status was er al goed nagedacht over het merk. Naast de filosofie was er bijvoorbeeld al een duidelijke doelgroep in beeld en een mooie waardepropositie:

By wearing our emblem, you’re welcomed into a community of dreamers and achievers.

Wat het gevoel van cohesie en community voor mensen die hun dromen willen omzetten in prestaties supermooi beschrijft. Na een fijne brainstormsessie begonnen we met het schetsen van verschillende concepten.

Revisies

We presenteren altijd een aantal concepten om te toetsen of de richting die we met het merk op willen strookt met het gedachtegoed van de ondernemers. Soms is de input nog niet geheel duidelijk en kunnen we in deze fase ook 2 of 3 geheel verschillende conceptlogo’s ontwikkelen. Juist zodat er meer inzicht voor de ondernemers te ontstaat. Bij Stadium Status hadden we voldoende input maar ook geheel artistieke vrijheid. De richting was dan ook direct goed en met wat waardevolle feedback konden we het ontwerp verder gaan verfijnen en perfectioneren.

Geïnspireerd op grootse architectuur, kleurrijke artistieke kunst en de essentie van de jaren 90′ is vervolgens een custom font gecreëerd dat zowel met het logo als standalone goed zou werken.

Tijd om jouw merk (weer) scherp te krijgen? Til je onderneming naar een hoger niveau, download het gratis E-Book: In 10 stappen naar een onweerstaanbaar merk.
Naar het e-book

(Artikel gaat verder onder dit bericht ↓)

Finaliseren ontwerp

Het uiteindelijke logo combineert de ‘S’ met een visuele weergave van een stadion en belichaamt daarmee de filosofie van Stadium Status. Het logo wordt altijd opgeleverd in verschillende formaten en extensies. Tevens is er altijd de mogelijkheid om een brandbook te ontwikkelen.

THINK BIG. DREAM BIG.

Stadium Status heeft intussen meerdere lijnen gelanceerd zoals recent met de Metropolis collectie. De kleding is uitgesproken en roept iedereen op om je potentieel te ontketenen en je ambities na te streven.

Blijf op de hoogte

Groeien als merk? Bij Frissen Ideeën geven we je graag tips & tricks en waardevolle informatie over merkontwikkeling en design. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang 1 of 2 keer per maand een boost voor je merk in je inbox.

Subscribe